domingo, 11 de diciembre de 2011

Los Ocho Principios de Competencia Basada en Valor

COMPETENCIA BASADA EN VALOR

“A competitive world offers two possibilities. You can lose. Or, if you want to win, you can change.”

Por: A. Alejandro Baez-aabaezmd@gmail.com
Una competencia saludable es la que aumenta valor para los usuarios, aumentando la calidad de los productos y servicios relativos a los precios. Este concepto es el denominado "positive Sum", o suma positiva, donde se aumenta el valor del producto a expensas de mejorias en la calidad (no a expensas de reducir costos solamente), esto resulta en mejorías claras en eficiencia, calidad del producto y mejorías en servicios. De esta forma precios ajustados a calidad bajan, el mercado se expande, opciones aumentan y las necesidades del consumidor se logran. Proponemos que este modelo sea considerado en nuestro sistema de salud. En este articulo adjunto los principios fundamentales de Competencia Basada en Valor para Salud, en posts próximos trabajaremos con detalles las implicaciones de cada unos de estos principios.

Principios de Competencia Basada en Valor
(Segun el Prof Porter del Harvard Business School)

1.      El enfoque debe ser valor para el paciente, NO SOLO REDUCIR COSTOS .
2.      La Competencia debe ser basada en RESULTADOS
3.      La competencia debe ser centrada en el ciclo completo de atención de condiciones medicas
4.      Atención de alta calidad debe COSTAR MENOS
5.      El valor debe ser guiado por experiencia del proveedor y prestador, escala y aprendizaje al nivel de esa condición médica especifica
6.      La Competencia debe ser regional, nacional e internacional NO SOLO LOCAL
7.      Información de resultados para apoyo del concepto de “Basado en Valor” debe ser de disponibilidad amplia
8.      Innovaciones que aumenta valor deben ser deben ser ALTAMENTE premiadas

============================================

VALUE BASED COMPETITION

Prof. Michael Porter Harvard Business School
http://www.hbs.edu/rhc/index.html

Healthy competition is competition to improve value for customers, or the quality of products or services relative to their price. It leads to relentless improvements in efficiency. Product quality and customer service improve. Innovation propels advances in the state of the art. Quality adjusted prices fall, and the market expands and more customer needs are met. Choice expands as firms work to distinguish their products or services from others. Excellent firms prosper while firms with low quality, poor service, or high costs decline or go out of business unless they make fundamental improvements in the way they operate. This is what value based competition looks like, but it is a far cry from what we see today in health care.

Value-based competition is positive sum. When value improves, both capable firms and consumers benefit. The firms that find unique ways to deliver superior value are winners, and are rewarded with more business. But customers also win as quality increases and prices fall. The more firms that find ways to provide high value for customers, the more winners there are. The only losers are firms that fail to deliver good value. Value-based competition is the type of competition we see in virtually every field: retailing, airlines, financial services, aerospace, and computer services. Such competition has transformed previously regulated fields, such as telecommunications and trucking, as well as sclerotic economies, such as those in eastern Europe, with extraordinary benefits.

Health care competition must be transformed to a value-based competition on results. This is the best way, and the only way, to drive sustained improvements in quality and efficiency. The experience in numerous other industries tells us that this transformation is possible. It also tells us that there can be stunning progress when the right kind of competition is unleashed.

Value-based competition on results is a positive-sum competition in which all system participants can benefit: When providers win by delivering superior care more efficiently, patients, employers, and health plans also win. When health plans help patients and referring physicians make better choices, assist in coordination, and reward excellent care, providers benefit. And competing on value goes beyond winning in a narrow sense. When providers and health plans compete to achieve the best medical outcomes for patients, they pursue the aims that led them to the profession in the first place.

1 comentario:

  1. Todavía no puedo creer que no sé por dónde empezar, mi nombre es Juan, tengo 36 años, fui de diagnóstico de enfermedades de los herpes genitales, perdí toda esperanza en la vida, pero en una otra persona que todavía busqué un otro. Cure incluso en Internet y ahí es donde conozco al Dr. Ogala, no podía creerlo al principio, sino también mi shock después de una cierta administración de sus medicamentos a base de hierbas, estoy tan feliz de decir que ahora he curado, necesito compartir este milagroso. Experiencia, por lo que le digo a todos los demás con enfermedades de los herpes genitales, por favor, por una vida mejor y mejor en el entorno PLS Póngase en contacto con el Dr. Ogala por correo electrónico: ogalasolutionTemple@gmail.com También puede llamar o WhatsApp +2348052394128

    ResponderEliminar